Stockholm Football Cup

Vill ert fotbollslag spela en cup i sommar borde ni överväga Stockholm Fotball Cup, en fotbollscup för både tjejer och killar och som spelas i Stockholm i slutet av juni. Här kommer allt ni behöver veta, inklusive hur ni ska få råd med cupresan. Ni kan nämligen tjäna pengar till laget genom att sälja DelikatessKungens populära produkter.

Cupen i sammandrag

Stockholm Football Cup arrangeras av Enskede IK och spelas under en långhelg i juni på tretton idrottsplatser runt om i Stockholm. Den är öppen för pojkar och flickor på 8-19 år. De två yngsta klasserna spelar 5-mannafotboll, de fem äldsta fulla elvamanna, åldersgrupperna däremellan har 7 eller 9 spelare på planen. Även speltiden ökar med åren. 2 x 15 minuter för de yngsta, 2 x 20 minuter för de lite äldre och 2 x 25 minuter för de äldsta. Ni kan välja mellan boende på hotell och på skolor där också maten serveras. Arrangören gör vad de kan för att just ert boende ska ligga i närheten av de fotbollsplaner där ni spelar era matcher. Det är inte meningen att ni ska behöva åka och kors och tvärs genom huvudstaden, även om det är smidigt med buss och tunnelbana.

Träna på plats

En rolig grej med Stockholm Football Cup är att ni kan kombinera den med ett träningsläger. Cupen spelas ju mitt i sommaren och genom att åka dit en eller två dagar innan cupen startar kan ni träna på plats. Träningsläger är normalt dyra, men när ni ändå ska till Stockholm blir det ett fotbollsläger utan extra reskostnad, även om mat och boende såklart kostar mer än om ni nöjer er med cupen. Kommer ni redan på tisdagen hinner ni som mest klämma in fyra träningspass.

Pengar till lagkassan

Vill ni tjäna pengar till föreningen för att ha råd att med cup och ett eventuellt träningsläger i Stockholm startar ni enkelt ett försäljningssamarbete med DelikatessKungen. Ni säljer salami, olivolja och andra delikatesser mot provision. Ju mer ni säljer, desto mer pengar blir det till klubbkassan. Sälj till företag och privatpersoner, där ni bor och på nätet. Läs våra bästa säljtips om ni vill ha inspiration, men idrottslag och skolklasser som testat att sälja ihop med DelikatessKungen har upptäckt att delikatesserna praktiskt taget säljer sig själva. 98,7 procent av grupperna kan tänka sig att sälja delikatesser igen. Många gör också det.