Frågor och svar

Frågor och svar om försäljningen

  • -

    Hur kommer vi igång?

    Utse en kontaktperson som är minst 20 år och beställ säljpaketet (säljstödet). Beställ säljpaket här eller ring oss gärna för personlig service på 08-722 22 33.

  • -

    Vad innebär det att vara Kontaktperson?

    Varje försäljningsgrupp har en kontaktperson som är minst 20 år. Kontaktpersonen beställer säljpaketet, skickar gruppens gemensamma order, samt ansvarar för ekonomin. Kontaktpersonen får löpande information av Delikatesskungen genom hela försäljningsperioden. Målsättningen är att kontaktpersonen skall uppleva kontakten med oss som någonting enkelt och positivt.

  • -

    Vad är säljpaket för något?

    Säljpaketet innehåller försäljningsmaterial såsom smakprover, beställningslistor, produktinformation, reklamblad, försäljningstips och vår hjälpsamma support. Ta upp beställningar av t.ex familj, vänner, grannar och företag. Därefter beställer ni önskat antal från oss. Ni slipper då krångel med lagerhållning och returer.

  • -

    Kan vi hoppa över säljpaketet och få produkterna direkt i handen och ut och sälja?

    Ja, men det är inget vi rekommenderar. Bästa resultat utan risktagande är att ta upp beställningar. Vid direktförsäljning utan säljpaketet gäller ingen returrätt. Vi har dock ett fåtal grupper per år som föredrar direktförsäljning.

  • -

    Behöver vi lägga ut pengar?

    Nej. Ni betalar först efter att ni fått betalt av era kunder, dock senast 14 dagar efter er leverans. Vinsten behåller ni på direkten.

  • -

    Måste vi sälja ett visst antal produkter?

    Nej, vi ställer inga sådana krav. Det tillkommer dock en fraktavgift om gruppen säljer totalt mindre än 25 produkter.

  • -

    Hur mycket tjänar vi?

    Använd räknestickan på denna sida och se hur mycket ni kan tjäna.

  • -

    Hur gör man när man fått säljpaket och tagit upp beställningar?

    Kontaktpersonen godkänner och skickar gruppens order genom appen eller på delikatesskungen.se på sin kundsida.

  • -

    Om kunden inte köper den produkten de har beställt?

    Givetvis får ni lämna tillbaka produkten, men det är ganska troligt att ni finner en annan köpare.

Frågor och svar om leverans

  • -

    Tillkommer fraktkostnad?

    Alla våra leveranser är fraktfria förutom gruppordrar under 25 produkter, då tillkommer en frakt på 175 kr.

    Extrabeställningar är fraktfria förutom ordrar under 5 produkter, då tillkommer en frakt på 99 kr.

  • -

    Hur levereras säljpaketet?

    Säljpaketet skickas med DHL på direkten till den av er angivna adressen.

  • -

    Kan vi välja till vilken vecka vi önskar leverans?

    I stort sätt så levererar vi inför alla stora helger under året och har även leveranser med jämna mellanrum däremellan. Så i stort sätt kan vi leverera när ni önskar. Det finns vissa begränsningar då vi måste ha lång framförhållning p.g.a. tillverkningstiden. Vi lagerhåller ej produkter utan det färdigställs efter er beställning.

Frågor och svar om produkterna

  • -

    Hur är kvaliteten på produkterna?

    Vi är noga att DelikatessKungens produkter håller väldigt hög kvalitet. Likvärdiga produkter kostar 250 kr i butik och ni säljer produkterna för 170 kr.

  • -

    Hur är priset jämfört med priserna ute i butikerna?

    Jämförbar kvalité på produkterna med presentförpackning kostar minst 250 kronor i butik.

  • -

    Hur ska vi förvara produkterna innan de levererats till kunderna?

    Samtliga deltagare skall leverera produkterna till slutkund snarast möjligt. Vi rekommenderar inte lagerhållning. Salamin trivs bäst i 10-15 grader, men mår även bra i svalare utrymme. Cheddar skall förvaras kyld. Pralinerna, olivoljan och dragerad lakrits & mandel förvaras i rumstemperatur eller i svalare utrymmen.