Frågor & svar – Leveranser & betalningar

Svar på vanligt ställda frågor

När får vi leverans?

Du får ett leveransbesked via sms & mejl senast fredagen innan er leveransvecka.

Hur vet jag när leveransen kommer?

Du får ett sms & mejl senast fredagen innan er leveransvecka om leveransdag.

Chauffören skall ringa mottagaren minst 30 min – 1 timme innan leverans på leveransdagen, vilket gör att mottagaren inte behöver sitta hemma och vänta.

Mottagaren behöver vara nåbar på leveransdagen. Får chauffören inte kontakt med mottagaren och ny utkörning krävs kan ni debiteras upp till 1500 kr.

Vart kan jag få produkterna levererad?

När du skickar in ordern på gruppens beställning anger du vem som ska ta emot leveransen och vart produkterna ska levereras. Hela beställningen levereras samtidigt till ett och samma ställe.

Du kan välja mellan leverans till privatadress, arbetsplats, föreningslokal och skola.

Måste mottagaren vara på plats vid leveransen?

Du eller någon annan behöver ta emot och kvittera leveransen. Får chauffören inte kontakt med mottagaren och ny utkörning krävs behöver åkeriet ta betalt för detta (upp till 1500kr).

Leveranstiden passar inte/Alternativ?

Kyltransporter kräver lång planering och därför är det i regel inte möjligt att ändra leveransdag eftersom transportbolaget har fasta rutter. I undantagsfall kan du kontakta vår kundtjänst innan du har fått ditt leveransbesked, som kommer senast fredagen innan er leveransvecka. Vi undersöker då med transportbolaget om det går att hitta en lösning. Efter att du fått din avisering angående leveransdag/tid går den inte att ändra längre. Du kan alltid be någon annan ta emot leveransen.

Åkeriet har inte hört av sig?

Om åkeriet mot förmodan inte meddelar er, ring Delikatesskungen omgående på 08-722 22 33.

Leveransen stämmer inte, vad gör jag?

Vi fotograferar och kontrollräknar i flera steg just för att felplock inte skall kunna ske, vilket gör att vi i princip aldrig har några felplock.

  1. Räkna antal kartonger på pallen och kontrollera att alla kartonger är hela och oskadda innan du skriver på att du har tagit emot leveransen. Om det inte stämmer ring oss omgående på 08-722 22 33.

  2. Räkna antal produkter. Ställ upp de olika produkterna i varsin hög och kontrollera att antalet av varje produkt stämmer. Om det inte stämmer ring oss omgående på 08-722 22 33.

  3. Dela upp samtliga deltagares produkter innan utdelning sker. Då undviks förväxling mellan produkter eller att deltagare får för mycket eller för lite, vilket tar tid att reda ut. Gör uppdelningen under lugna förhållanden utan stress. Använd redovisningskort från Mina sidor när du delar upp produkterna. Om det inte stämmer ring oss på 08-722 22 33 innan utdelning. 

Tillkommer fraktkostnad?

Inom Sverige är alla våra leveranser fraktfria för gruppordrar på 65 produkter eller fler. Under 65 produkter tillkommer en frakt på 990 kr.

Extrabeställningar är fraktfria om ni beställer över 10 produkter, annars tillkommer en frakt på 199 kr.

Företagsbeställningar med direktleverans från Delikatesskungen till företaget kostar 490 kr exkl. moms.

Vid leverans till Finland kostar frakten 590 kr vid 65 produkter eller fler. Inga leveranser under 65 produkter.

Hur ska vi förvara produkterna innan de levererats till kunderna?

Samtliga deltagare skall leverera produkterna till slutkund snarast möjligt. Vi rekommenderar inte lagerhållning. Salamin och pinsan trivs bäst i 10-15 grader, men mår även bra i svalare utrymme. Alla ostar skall förvaras kylda. Övriga produkter kan förvaras i rumstemperatur eller i svalare utrymmen.

När kommer fakturan på produkterna vi beställt?

Vi mejlar er faktura i samband med leverans, vanligtvis på fredagen er valda leveransvecka. Fakturan betalas inom 14 dagar.

Hur gör vi med förtjänsten?

Ni behåller er vinst direkt efter försäljningen. Er vinst är mellanskillnaden mellan försäljningspriset och det pris ni betalar oss.

Om kunden inte köper den produkten de har beställt?

Beställd vara kan inte lämnas tillbaka utan vi rekommenderar er att inom säljgruppen hitta ny köpare.

Går det att efterbeställa efter att vi fått vår leverans?

Det kan hända att konsumenter vill köpa fler produkter eller missat att beställa av er. Då kan kontaktpersonen lägga en extrabeställning efter er leverans. Det gör man på Mina sidor inom en månad efter er försäljning.

DelikatessKungen
Integritetsöversikt

Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra funktion och användarupplevelse, samt för interna utvärderingar. Läs mer i vår integritetspolicy.